Piyanocu PİYANO Bilgi Video Piano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

Piyano Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır Beste İsmail Dede Efendi Klasik Türk Müziği Meşhur Eseri Mp3

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Osmanlıca Şarkıları Piyano Sesleri ile Dinlediniz mi?.Çok Sesli Armoni Formu ile Şarkılarımızı Acaba Sevecek misiniz?
Piyanist Güneş Yakartepe, " Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır " Şarkısını Piyano çaldı ve Söyledi.
Solist; Burcu Sesi İle Ona Vokalde Eşlik Etti.
Klasik Türk Müziği Şarkıları Solo Piyano Vokal Serisi: 7
Çok sevilen Eserleri Piyano ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider.
Eleştiri ve Yorumunuzu bekliyorum.
Şu Karşıki Dağda Bir Yeşil Çadır
Çadırın İçinde Ah Bir Civan Yatır
O Civan Bilmiyor Hiç Gönül Hatır

Leyla'nın Aşkına Dağlar Mekanım
Sevda Ne Müşkül Ah Yanar Ağlarım

Karşıda Yananı Fener Mi Sandın
Salınıp Gezeni Ah Yarin Mi Sandın
Bu Güzellik Sende Kalır Mı Sandın

Leyla'nın Aşkına Dağlar Mekanım
Sevda Ne Müşkül Ah Yanar Ağlarım
Sultan II. Mahmud’un ölümü üzerine tahta geçen Sultan Abdülmecid, babasının derin bir sevgi ve saygı ile bağlı olduğu bu değerli . O yıl Mekke’de kolera hastalığı salgını vardı. Mekke’de bu hastalığa yakalanan Dede Efendi, Hac ”farizesi”ni yerine getirdikten sonra 29.Kasım.1845 Mina’da, Kurban Bayramı’ nın birinci günü, öğrencisi Mutaf-zâde’nin kolları arasında, hayata gözlerini kapadı. Cenazesi Hazreti Hatice’nin mezarının ayakucuna defnedildi. Dede’nin ölümü İstanbul’da olduğu kadar bütün İslâm dünyasında da derin bir üzüntü yarattı. Kâzım Paşa’nın tarih şiiri şudur:
Şu karşıki dağda bir yeşil çadır
Repertuar No: 10501
Eserin İlk Dizesi: Şu karşıki dağda bir yeşil çadır
Söz Yazarı: _
Makam: Hicaz
Form: Şarkı
Usul: Aksak
Bestekar: Dede Efendi
Notayı Gönderen: EKREM ZAMAN
Görüntülenme Sayısı:
ESER HARİKA GÜZEL DİNLETİ ORJİNAL
1915 GVB Son mektup Grand Kuyruklu Dijital piyano Konser Vokalist Söyleyen Nota Sözler Gelin YouTube Videometre Bunlardan da anlaşıldığı gibi İsmail Dede bir Kurban Bayramı’nda doğmuş, yetmiş bir yıl sonra yine bir Kurban Bayramı’nda ölmüş oluyordu. Dr .Suphi Ezgi kaynak göstermeden üç kez Hac’ca gittiğini ileri sürmüştür. Sadeddin Nüzhet Ergun, Türk mûsıkîsi Antalojisi adlı eserinde Sultan 11. Mahmud’la iki kez Gelibolu’yo giderek mevlevihânede âyine katıldıklarını, Ahmed Celâlleddin Dede’nin babası Azmi Dede’den işittiğini kaydediyor .

İCRAKÂRLIĞI

Dede Efendi, Yenikapı Mevlevihânesi’ne devam ettiği yıllarda tekkenin neyzenlerinden, özellikle Abdülbaki Nasır Dede’den ney çalmasını öğrenmişti. Itrî’nin rast makamındaki na’tini irticalen bu makamdan okurdu. Can’lar âyinin hangi makamdan okunacağını sormaya çekinirler, na’tin okunduğu makamdan ayine başlarlardı. Şu hikayede anlatılan olay bunun en güzel bir örneğidir:
“Teravih için her akşam konakların geniş divanhanelerinde halılar ve seccade serilir. beşizli şamdanlar salonun münasip yerlerine yerleştirilirdi, Şehzade dairelerinde, sultan saraylarında, bazı büyük konaklarda harem ile selamlık arasını ayırmak için sofalara büyük kafesler çekilir, kafesin arka tarafından da hizmetçiler için yere sırmalı seccadeler serilirdi. Müezzinler, yatsı vakti olunca çifte ezan okurlar, misafirler ağır ağır kollarını sıvayarak abdest almaya başlarlardı. İlk dört rekat bitince saba ve dügah veya bestenigar, ikinci dört rekatta hüzzam, üçüncü dört rekatta ekseriye ferahnak, dördüncüde mutlaka evc, beşincide de acem makamından ilahiler okumak, imamın da mihrapta okunan ilahinin bestesine uygun olarak okumaya devam etmesi şarttı.Şeyhülislam Cemaleddin Efendi, şeyhülislam bulunduğu müddetçe fetva başında ve oradan ayrıldıktan sonra da yalısında bu şekilde iftar ve teravih adetlerini devam ettirmişti.”

“Meşhur Kırımlı Ahmed Kâmil Efendi’den sonra Sultan 11. Mahmud’un imamlığına tayin olunan Abdülkerim Efendi ile, o aralık Sultan Mahmud’un müezzinbaşılığında bulunan meşhur mûsiki üstadı Dede Efendi arasında kırgınlık varmış. Bir Ramazan günü Abdülkerim Efendi Padişah’a, Acemlerin saltanatınız hakkındaki ihaneti herkes tarafından bilinmekte bulunduğu halde, Dede Efendi bunu düşünerek teravih namazın da, acem makamından ilahiler okumamak ve buna karşılık şevkefzâ makamını tercih etmek lazım gelirken, kendisinin şevkefzâ makamını kullanmaya bilgisi kafi gelmemesi bu davranışına sebep olmaktadır cevabını verince, Padişah Dede Efendi’nin sanatındaki iktidar derecesini bildiği için ve ayrıca kendisi de mûsikişinas olduğu cihetle, bu hususta bir kanaatı da mevcut bulunduğundan bir gece bir imtihan yapılmasına karar verir. Fakat, bu karar Dede Efendi’ye duyurulmaz.”
Videonuzun aramalarda daha üst sıralarda çıkması için aşağıdaki uyarılara dikkat ediniz:

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS