Piyanocu PİYANO Bilgi Video Piano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

Hüseyni Saz Semasi Lavtacı Andon Enstrümantal Kanun Piyano Düeti Piyanist Armoni Armonik Armonileri

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Enstrümantal Türk Saz Piyano ve Kanun Sesleri ile Dinlediniz mi?.
Piyanist Güneş Yakartepe, "Hüseyni SazSemasi Lavta Lavtacı Andon" Eseri Kuyruklu Piyano ile çaldı
Enstrümantal Türk Saz Eserlerini Piyano ve Kanun Serisi: 4
Çok sevilen Musikilerimizi Piyano ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider. Sevgi ve Saygılar...
Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum.
Huseyni SazEseri Semasi Lavta Lavtacı Andon Enstrümantal Kanun Piyano Düeti Piyanist Türk Klasik Müziği Saz Semaisi Bestekarı En Güzel Eserleri İcraları Yorumları TrtMüzik Yorumcu Yorumu
Başlığın diğer anlamları için Lavta (anlam ayrımı) sayfasına bakınız.
Lavta (Arapça: lût‎, Fransızca: luth, İngilizce: lute, Yunanca: laouto), mızrapla çalınan, gövdesi uttan[1] küçük bir Batı müziği ve Türk müziği çalgısı.
Tarihi
Lavta çalan kadın, Andrea Solario.

İlk çağda Sümerler, Mısırlılar, Babilliler, Romalılar ve Yunanlılarda bu sazın ilkel şekline rastlandı. Daha sonraları Araplar tarafından geliştirildi ve Endülüs Emevileri Dönemi'nde İspanyollara, oradan da batıya yerleşti.

Türk müziğine 18. yüzyılda girdi. Tamburi Cemil Bey lavtayı bağa mızrapla çalarak yeni bir özellik getirdi. Bu dönemde incesaz gruplarına alındı ancak, 19. yüzyılda popülerliğini yitirdi. Bugün nadiren de olsa Barok müzikte ve klasik Türk müziğinde kullanılmaktadır.
Yapısı

Uda çok benzer. Farkları, gövdesinde uda göre daha az dilim bulunması ve perdeli olmasıdır. Utta perde yokken lavtada yirmi altı tane perde aralığı bulunmaktadır. Akdeniz lavtasının çifterli takılan sekiz tane teli vardır. Bazı lavta yapımcıları en üstteki teli kaldırarak yedi telli ve yedi burgulu lavta üretirler. Barok lavtanınsa yine çifterli takılan on bir teli vardır. Ahenk tellerinin de eklenmesiyle tel sayısı arttırılabilir. Sazın atası olarak nitelendirilmektedir.
Kullanımı

Akdeniz lavtası bağa mızrapla veya plastik mızrapla çalınır. Bağa mızrapla çalındığında tambura çok yakın bir ses elde edildiği için Türk müziğindeki gelişimi olumsuz etkilenmiştir. Barok lavta sağ elin baş ve işaret parmaklarıyla teller çekilerek çalınır. Ayrıca lavta çalan kişiye lavtavi ya da lavtacı denir.
Önemli lavtacılar
Türk müziğinde

Tamburi Cemil Bey
Mesut Cemil
Lavtacı Andon
Lavtacı Civan
Lütfi Bey
Lavta ; 17. y.y. da Avrupa da büyük rağbet görmüş ve pek çok türleri yapılmış , toplumun her kesiminde sevilmiş , hatta ressamlara model olmuştur. Lavta önce doğudan batıya gitmiş sonrada batıdan doğuya gelmiş enteresan bir sazdır. Türk Musikisine 18. y.y. da girmiş , uzun yıllar iki lavta bir kemençe ile üçlü bir grup yapılarak “ Kabasaz “ takımlarında kullanılmıştır.
Sözlükte "lavta" ne demek? 1. Mızrapla çalınan, gövdesi uttan küçük bir çalgı; erkek doğum hekimi. 2. Ebe. 3. Doğacak çocuğu ana rahminden çekmeye yar
Böylece bir süre daha klâsik mûsikimizin içinde halk mûsikisi geleneğini sürdürmüştür. Köçekçe ve oyun havalarında kartal kanadıyla çalınır , mızrapla vurulan ritmik tempolarla icraya renk ve canlılık kazandırılırdı. Bu haliyle bir refakat sazı özelliğindeydi.

Barok müzikte
Akustik Piyano piyanist Klasik arabesk fanztezi pop halk rock rok rap Klasik Gitar Keman Viyola ÇMAKAM YÖRE Cura Karadeniz Kemençe Ud Kanun Darbuka Çümbuş Ud Bendir Mey Dilli Kaval Sipsi Davul Zurna Balaban Santur Duduk Parmak Zili Buzuki Rum Kemençe Okarina Mandolin Kastanyet Bongo Kromatik Mızıka Marakas Yumurta Guiro Banjo Armonika
LAVTA

Telli bir mûsiki aleti.

Muhtemelen Almanca Laute veya İtalyanca liutodan Yunanca’ya laouto şeklinde giren kelimenin kökeni Arapça el-ûddur. Türkçe’ye Almanca’dan geçmiş olmalıdır. Bazı eski metinlerde lauta ve lağuta biçimlerinde de yazılır. Lavta kelimesi Türkçe’de üç anlamda kullanılmıştır. 1. Organalojide bir ses kutusu ile bir saptan oluşan telli çalgıların genel adı. Kısa ve uzun saplı olarak türlere ayrılan lavtalar ayrıca çalınışlarına göre yaylı ve mızraplı olarak sınıflandırılır. Ud kısa saplı, tambur uzun saplı lavtaların en tipik örneğidir. Ayrıca ud ve tambur mızraplı; keman, kemençe ve rebab yaylı lavtalardandır. 2. Rönesans ve erken barok Hüseyni Saz Semasi Lavtacı Andon Enstrümantal Kanun Piyano Düeti Piyanist Armoni Armonik Armonileri ut küçük bir çalgı Ebe Senfoni Senfonik Senfonisi Senfoniler Senfonileri Senfoni Orkestra Topluluk Koro Piyanistik Piyanocu Türk Klasik Müziği Eseri Semai Bestekarı En Güzel Eserleri İcraları Yorumları Trt Müzik Yorumcu Yorumu Genç Senfonik Fan Poli ALTO DEVLET Makam Original Senfonik Orjinal Orkestra Turkiye Türk Canli Yayin Şov Show Tv Kanal Mp En Hit Şarkılar Favori Son Yeni TÜM Huseyni Peşrevi Semasi Duygulu Lavta Enstrumantal Piyano Eserler HÜSEYNİ SAZ SEMASİ Kanun Osmanlı Saray Osmanlıca Rum Beste makam Senfoni nedir ne demek çalan kimse en Lutanist Türetilmiş Kelimeler lavtacılık Mızrapla çalınan gövdesi ud ut Enstrumanı Fon Müzikleri Karaoke Slow Sözsüz Melodik Rahatlatıcı En Güzel Yavaş Huzurlu Rahat Yemek Fan Müziği HAFİF MÜZİK Piyanist Ezgisi Eser Çalgısal Şarkı Türkü Eser Sözleri Slov Ezgisel Melodi

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS