Piyanocu PİYANO Bilgi Video Piano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

Hicaz Saz Semaisi Piyano KLASİK TÜRK MÜZİKLERİ SAZ SEMAİLERİ ESERLERİ Refik Talat Alpman Ud

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Saz Eserlerimizi Hiç Piyano Sesleri ile Hiç Dinlediniz mi?. Polifonik Çok sesli Hazırladığım Armonileri Acaba Sevecek misiniz?
Eserleri Dinleyince Çok güzel ve Farklı bulacaksınız. Ümit ederim Seversiniz. Yorumlarınızı bekliyorum
Enstrümantal Türk Klasik Müziği Saz Eserleri Solo Piyano Serisi 10
Piyanist Güneş Yakartepe, "Hicaz SazSemaisi " Müziğini Polifoni formda Dijital Piyano ile Melodik form ile çaldı.
Çok sevilen Klasiklerimizi Piyano ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider.
Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum. Sevgi ve Saygılar...
Hicaz Saz Semaisi Refik Talat Alpman Senfoni Enstrümantal Slow Sözsüz Melodi Fon Müziği Piyano Eser Yeni Klasör Resital Senfoni Piyanist Ekşi Sözlük E-posta
Klasik Türk müziği ile ilgili merak edilenler Saz semâîsi nedir? Fasılların en sonunda çalınan saz eserine verilen addır. Peşrev gibi, saz semaileri de dört haneli olarak bölümlere ayrılır. Her hanenin sonunda teslim. bulunur. Saz semaileri, peşrevlerin aksine küçük usûllerle ölçülmüşlerdir. Saz semailerinin ilk üç hanesi Teslim bölümü (10 / 8) lik Aksak Semai usûlü ile ölçülmüştür. İlk üç hane, peşrevler gibi giriş, geçki gibi özellikleri yansıtır. Dördüncü hane ise ser best olup melodi ve usûl yönünden bestekârın arzusuna kalmıştır. Peşrev ve saz semailerinin teslim bölümlerine girilecek yerde bağlantı, bazen makamın güçlüsünde, bazen de durakta asma kalış yapılmak suretiyle olur. Saz semaileri fasıl sonlarında çalınabildiği gibi, Ancak bu tür peşrevler tutulmamış ve terk edilmiştir. Ayrıca teslimi olmayan peşrevlere de rastlanılmıştır. konserlerde olur. Belirli süresi olan bir fasıl, bir koro veya bir solistin programından önce dört haneli peşrevler çalınmaz. Bir hane-bir teslimden sonra ikinci esere geçilir. Bir hanenin sonunda teslime geçilecek yerde "Güçlü" bulunur. Teslim ise makamın bitişi olduğundan "Durak" perdesi ile son bulur. Şu halde peşrevlerde dikkat edilmesi gereken kısımları üç bölümde inceleyebiliriz: Üçüncü hanede asıl makam dizisinin dışına çıkılarak değişik ses ve diziler kulla nılır. Bu kısma "Meyan" adı verilir. Meyanda genellikle tiz seslerde dolaşılır. Tekrar teslim hanesi çalınarak dördüncü perdesi olduğunu belirtmiştik. b) Teslim: Peşrevlerde teslim haneleri genellikle serbest yapılır. Hemen hemen peşrevlerin en güzel bölümünü teşkil eder. Teslim haneleri bestekâr tarafından özenle yapılmış nağ melerden oluşur. Parlak ve canlı bölümlerdir. c) Usûl: Peşrevler çoğunlukla büyük usûllerle ölçülmüşlerdir. Devr-i Kebir usûlü en fazla kullanılan usûldür. 28 zamanlı Devr-i Kebir usûlü yazılırken 4/4 lük olarak bölümlere ayrılır. Usûl tamamlanınca iki çizgiyle usûlün bittiği belirtilir. Çok az sayıda Sofyan usûlü ile de bestelenmiş peşrevler vardır. Sonraki
Gerek İstanbul radyosunda, gerekse Darülelhan'da uzun yıllar birlikte bulunan Mesud Cemil ve Ruşen Kam, saz ve ses icrasında ud ustalığından sık sık söz ederler, Nevres Bey'in icrasından daha teknik bir yol izlediğini ve üstün bir başarı elde ettiğini söylerlerdi. Maalesef plak doldurmamış ve icrasından bir örnek günümüze gelmemiştir. Refik Talat Bey çok öğrenci yetiştirmiştir. Bunlar arasında Udi Hayriye Örs, Dr. Cemal Kamil, avukat Suat Bey, özellikle saz ve ses icrasında büyük bir başarı elde etmiş olan Cennet Hanım sayılabilir. Musikiyi bir meslek ve geçim aracı saymadığından, bu yan uğraşı "ruh gıdası" saydığından, amatör bir çizgiden uzaklaşmamıştır. Alpman'ın eserleri arasında, özellikle saz eserlerinde belli bir orjinalite vardır. Az ve güzel eserler vermiştir. Geleneklere bağlı kalmakla beraber belirgin bir Batı etkisi sezilir. Makamları ve modülasyonlar iyi kullanmıştır. Sekiz saz semaisi ile bir şarkısı biliniyor Dr.M.Nazmi Özalp-Türk Musikisi Tarihi kitabından alınmıştır. Acemaşiran-Saz Semaisi Hicaz-Saz Semaisi Hüzzam-Saz Semaisi Kürdilihicazkar-Saz Semaisi Mahur-Saz Semaisi Nihavend-Saz Semaisi Suzinak-Saz Semaisi HİCAZ SAZ SEMAİSİ Solo Piyano KLASİK TÜRK MÜZİKLERİ SAZ SEMAİLERİ ESERLERİ Refik Talat Alpman ENSTRÜMANTAL SLOW FON MÜZİKLERİ YENİ KLASÖR RESİTALİ KARAOKE EZGİ SLOV SÖZSÜZ MELODİ EZGİSEL MELODİK MELODİSEL RAHATLATICI EN GÜZEL YAVAŞ HUZURLU RAHAT YEMEK FAN MÜZİĞİ HAFİF MÜZİK PİYANO ESER ÇALGISAL ŞARKI TÜRKÜ ESER SÖZLERİ TÜRKÜ BENİ AKOR ANONİM GENÇ KAROKE SENFONİK POLİFONİK FAN POLİ ORKESTRA SOPRANO ŞAN TENOR SOPRANO ALTO DEVLET ODA PİYANİST EKŞİ SÖZLÜK E-POSTA RESİTAL KLASİKLERİ ÖYKÜ SENARYO HİKAYE DUYURULAR MUSİKİSİ MUSİKİ MUSİKİLERİ NOTALARI ARŞİVLERİ KLASİKLERİ OSMANLI TARİHİ

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS