Piyanocu PİYANO Bilgi Video Piano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

Hicaz Peşrev Refik Fersan SENFONİK ÇOK SESLİ ARMONİ Notalar Sarayı Klasik Ilahileri Notalar Yaylılar

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Saz Eserlerimizi Piyano Tuş ve Tambur Sesleri ile Dinlediniz mi?. Eserleri Çok Sesli Armoni ile Acaba Sevecek misiniz?
Piyanist Güneş Yakartepe, " Hicaz Peşrev Refik Fersan " Eserini Piyano Notalarını yazdı, Armonik Şekil ile Piyano çaldı ve Yaylı Tanbur ona Eşlik Etti.
TÜRK MÜZİĞİ SAZLARI ile Enstrümantal Türk Müsikileri Piyano Serisi: 5
Çok sevilen Musikilerimizi Piyano - Yaylı Tambur ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider. Sevgi ve Saygılar..
Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum..
REFİK FERSAN Refik Şemseddi Fersan 1893 yılında, İstanbul’da Şehzadebaşı’nda doğdu. Babası Siyavuş soyundan “Duyun-i Müteferrika Kalemi” müdürü, musikişinas ve bestekar hafız Mehmed Şemseddin Bey, annesi Makbule Hanım’dır. Mehmed Şemseddin Bey’in sesi güzeldi.
Yirminci yüzyılın Türk Musikisi bestekarlarının en önemlilerinden biri olan Refik Fersan, özellikle saz musikimiz açısından kudretli bir bestekardır. Kendisi ilk beste denemesini, Mısır’da bulunduğu sırada bestelediği bir dans parçası olsuğunu söylemiş. İlk söz eseri bestesi, sözleri Fuzuli’ye ait olan “Beni candan usandırdı cefadan yar usanmaz mı?” güfteli kürdilihicazkar makamındaki şarkısıdır. İlk saz eseri ise şehnaz-buselik makamındaki peşrevidir. Çankaya Köşkü’nde bulunduğu yıllarda Rahmetli Atatürk’ün arzusu üzerine aynı gece nikriz makamındaki saz semaisini bestelediği ve yine aynı gece icra edildiği söylenir. Bundan sonra saz eserleri repertuarımıza birbirinden güzel eserler hediye etmiştir.

Çok güçlü Hamparsum Notası bilgisi bulunduğundan, gerek Ankara Radyosu’nda, gerekse İstanbul Belediye Konservatuarı’nda çalıştığı yıllarda bu nota ile yazılmış pek çok eski eseri Batı notasına çevirmiştir. Kuvvetli nazariyat bilgisi, usullere vukufui eski makamların seyir ve karakterini çok iyi bilmesi sebebi ile metin eserler bestelemiştir. Unutulmuş makamlardan olan selmek makamını yeniden canlandırmış, hayli eser besteleyerek zenginleştirmiştir. Bu bilgilerinin ışığı altında bestelediği ve kırk dokuz makamı içine alan bir de “Kar-ı Natık” vardır. Büyük küçük her formda eser veren Çeşitli form ve nitelikte şu eserleri biliniyor, Rast ve Selmek makamlarında iki Mevlevi ayini, iki ilahi, iki sirto, on altı peşrev, yirmi yedi saz semaisi, bir medhal, bir kar-ı natık, bir karçe, iki beste, bir aksak semai, bir yürük semai, altı taksim plağı, seksen şarkı, Kendisi eserlerinin toplamının dört yüz olduğunu söylermiş.

Tavrını, tipini, tanbur icrasını şu satırlardan anlıyoruz; “…Rahmetli Refik Fersan, Tanburi Cemil’in sanat dehasın ışığı altında yetişmiş en eski çıraklarından biriydi. Kendisinde ilk musiki öğrenme, tanbur çalma istidat ve kabiliyetini kaçınılmaz bir arzu ve heves önüne geçilmez bir iştiyak haline getiren Tanburi Cemil Bey olmuştur.”

“Ben Tanburi Refik adını, delikanlılık çağlarımın ilk yıllarında, hocazadesi rahmetli Mesud Cemil’den işittim. Kendisi ilk defa 1921 veya 1927 yılında, Kadıköyü’ndeki Hale Tiyatrosu’nda tertiplenen “Cemil Konseri”nde gördüğüm bu ince insan narin yapısı, incecik boynu, siyah ve arkaya doğru taranmış gür saçları, dudağının yarısını kaplayan muntazam biçimli kesilmiş bıyığı, daima gülen ve sevimli yüzü, bu yüzü aydınlatan pırıl pırıl zeki gözleri, kibar zarif mütevazi haliyle bende, beni kendine çeken içten bir alakanın ilk heyecanını uyandırmıştı. Aramızdaki dostluk, yakınlık 1923 yılında kurulan “Cumhuriyet Devri” Darülelhan’ında –şimdiki İstanbul Konservatuarı’nda- başlamış ve uzun zaman sınırları içindeki sanat yollarında, konserlerde, radyolarda, masa çalışmalarında gölgesiz devam etmiştir.”

Hicaz Peşrev Refik Fersan SENFONİK ÇOK SESLİ ARMONİ Notalar Sarayı Klasik ilahileri Notalar Yaylılar Tanbur Yay Tambur Çümbüş Mızraplı Mızrap Piyano Klasik ilahiler İlahisi senfonisi senfonik senfoniler Polifoni çoksesli Mono tek akis yankı Viyolansel Yaylı Sazı en sevilen KEMAN Makam Ud Facebook Video Mp4 Sesleri Şarkıları Sözü Ümit Besen TRT Müzik Feating Karaoke Ezgisi Slow Sözsüz Müzik Enstrümantal Slow Fon Müzikleri Karaoke Ezgi Slov Sözsüz Melodi Ezgisel Melodik Melodisel Rahatlatıcı En Güzel Yavaş Huzurlu Rahat Tarihi hakkında dökümanlar notaları arşivi
66$Hicaz Peşrev TÜRK MÜZİĞİ SAZLARI Peşrevleri Refik Fersan Notalar Sözleri Yaylı Tanbur Yay Tambur Mızraplı Mızrap Piyano Klasik ilahiler İlahisi Piyanist Klasik ilahileri
Etkinlikler Şarkılar Resim Forum Nedir Üyeler Gruplar Mesajlar Şiirler Top100 A Listesi Yeni bestem bestesi Bestekar güfte güftesi Şiirler Günün Şiiri Resimli Şairler E-kitap Şiirlerim Şairlerim Ekle Yetkili Şair Girişi Hikayeleri Günler Arşivi facebook notes dini milli günler ait eserleri arşivi Solistler Kutlu TRT Müzik Kanalı Beğeni Beğen Paylaş kişi bunu beğendi eski Notalar Dernekler Etkinlikler Videolar Basında Duyurular İletişim Müzik Bilgileri Fasıllar Bestecisi Makamlar Müzik Teorisi Türk Müziği Makaleler Dış Duyurular ses eğitimi alan öğrenci beste Fasıl Faslı faz derleme derlenmiş bilgilere Klasik Ana sayfa es sol

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS