Piyanocu PİYANO Bilgi Video Piano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

BİR FIRTINA TUTTU BİZİ Piyano Atatürk Sevdiği Şarkılar Türküler Hasret Yanık Etki Hatıra Anı Aksak D

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Piyansit Günes Yakartepe, "Bir Fırtına Tuttu Biz" Piyano Notalarını yazdı, Armonik olarak Kuyruklu Piyano çaldı. Klasik Kemence Büyüleyen tınıları ona Renk Kattı.
Solist; ECE YILDIRIM Sesi İle Ona Vokalde Eşlik Etti. Çok sevilen Eserleri Piyano ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider..
Rumeli Türküleri Piyano Serisi: 14
Çok sevilen Şarkılarımızı Piyano ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider.
Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum. Sevgi ve Saygılar..
Bir fırtına tuttu bizi, deryaya kardi.
O bizim Kavusmalarimiz a yarim, Mahsere kaldi.
O bizim Kavusmalarimiz a yarim, Mahsere kaldi.

Mapushanede yata yata,yanlarim cürüdü.
Pencere den baka baka a yarim, ela gözler süzüldü.

Yeni Cezve yeni Cezve, kaynar kaynamaz oldu.
O benim nazli yarimin dilleri, söyler söylemez oldu.
O benim nazli yarimin dilleri, söyler söylemez oldu.
HALK SANAT MÜZİĞİ MÜZİKLERİ MUSİKİ NOTA NOTALARI
Bir fırtına tuttu bizi deryaya kardı
O bizim kavuşmalarımız a yârim mahşere kaldı

Yeni cezve yeni cezve kaynar kaynamaz oldu
O benim nazlı yârimin dilleri söyler söylemez oldu

Yeni cezve yeni cezve kaynıyor ocakta
Kasatura belimizde a yârim martinimiz kucakta

Mapsanede yata yata yanlarım çürüdü
Pencereden baka baka a yârim elâda gözler süzüldü

Yöre: Selanik
Kaynak kişi: Fatma Çil
Derleyen ve notaya alan: Yücel Paşmakçı
BİR FIRTINA TUTTU BİZİ DERYAYA KARDI
Repertuar No: 1919
Ezgi Adı: BİR FIRTINA TUTTU BİZİ DERYAYA KARDI
Yöresi: RUMELİ/Selanik
Kaynak Kişisi: Fatma Çil
Derleyen: Yücel Paşmakçı
Notaya Alan: Yücel Paşmakçı

NOTA: Bölüm 1 Yücel Paşmakçı©
1935 yılında İstanbul'da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. Önce İktisat Fakültesinde, sonra Hukuk Fakültesinde öğrenim gördü ancak bazı nedenlerle devam edemedi.

Müzikle küçük yaşlardan itibaren ilgilenmesine karşın bağlama çalmaya lise döneminde başladı. Halk şairlerine ilişkin kitapları okuyarak ve bulabildiği oranda plakları toplayarak halk edebiyatına ve müziğine ilişkin kendini geliştirdi. Aynı dönemlerde asıl kaynak olan radyo yayınlarını da belli bir süreklilikle izleyip birçok yöre tavrını ve türkülere ilişkin ayrıntıları öğrendi ve bilgisini pekiştirdi.

Yücel Paşmakçı liseyi bitirdiği günlerde İstanbul Radyosu tarafından açılan sınavda başarı göstererek bağlama sanatçısı olarak göreve başladı. Kısa bir süre sonra da askere gitti ve bitiminde yeniden görevine döndü. Aynı dönemlerde İstanbul Belediye Konservatuarında da bağlama sanatçısı olarak çalışmaya başladı.

Adnan Ataman şefliğindeki Folklor Tatbikat Topluluğu bünyesinde çalışan Yücel Paşmakçı aynı zamanda 11 yıl kadar (1961-1972) Ataman’nın yardımcılığını yaptı. Ayrıca 1966 yılından itibaren İstanbul Radyosu Yurttan Sesler Topluluğunun şefi olarak görev aldı. Daha sonra İstanbul Radyosu Halk Müziği ve Oyunları Şube Müdürlüğü (1972), Repertuar Kurulu Üyeliği (1972), Folklor Kurum Genel Başkanlığı (1974), Devlet Türk Müziği Devlet konservatuarı Kurucu Üyeliği (1975), TRT Müzik Dairesi Başkanlığı (1979) ve birçok kurul üyeliği gibi görevlerde bulundu. Bir yandan da radyoda bazı programları hazırlayıp sundu. Aynı zamanda bazı müzik şirketlerinde yönetmen olarak çalıştı ve birçok film müziği hazırladı.

İstanbul, Bursa, Adapazarı gibi değişik yerlerde müzik dernekleri ve konservatuarlarda halk müziği dersleri veren Yücel Paşmakçı binlerce ezgilik TRT arşivinin ve eski plakların yeniden incelenmesi çalışmalarına katıldı.

Yücel Paşmakçı, başta Hisarlı Ahmet türküleri olmak üzere Türkiye’nin hemen her yöresinden yaklaşık 300 kadar türkü ve oyun havasını derleyerek arşivlere aktardı.

Görev yaptığı yerlerde öğrencileriyle birlikte birçok albüm hazırlayıp yöneten Yücel Paşmakçı, son dönemde kendi yorumladığı ezgilerden oluşan bir albüm hazırladı.
Gülay Zara Kubat Yöre Derleyen enstrumantel saz trt1 aksam sefa halk müziği bolu stüdyo makyaj Odası
Derleme yaparken kurallarını bir yana bırakıp ortama uyar. Bazen bir balıkçı meyhanesinde, bazen bir köy kahvesinde çalar, çevredekileri şevke getirip yöredeki otantik ezgileri toplar. Ünlü türkücülerin ağzından Türkiye’ye marş olan birçok türkü bu çabalar sonucu derlenmiştir. "Bir Fırtına Tuttu Beni" 98 yaşındaki göçmen Fatma Çil'in, "Bir Yiğit Gurbete Gitse" Keskinli bir genci, "Dam Üstüne Çul Serer" Sıvaslı aşığın ses dağarcığından çıkar. “Önemli olan hakiki muhbiri, yani otantik ezgiyi en doğru haliyle söyleyeni bulabilmek. Bazıları kendi yazdığı türküleri otantik diye yutturmaya kalkıyor. Aldatmacayı sözcüklere, yöre ezgilerine bakıp ortaya çıkarıyoruz.”BİR FIRTINA TUTTU BİZİ Piyano Atatürk Sevdiği Şarkılar Türküler Hasret Yanık Etki Hatıra Anı Aksak Derleyen Koma Komalı Çeyrek Ton Klasik Kemençe Bir Fırtına Tuttu Bizi Piyano Saz Düet 2 Vokal Şan Balkan Ülkeleri Orkestra Koro Çalışma Profosyonel Anlam Türk Müziği Yerli Türkiye Sanat Halk Rumeli Türküsü Kemence Karadeniz Dinle Sadece Albüm Az Gelenek Adet Folk Folklor Bölge Turku Midi Mid Mp3 Klip Hikayesi Nota Türk Kültürü Kadın Aktif Konum Sosyal Ata İndir Dinle

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS