Piyanocu PİYANO Bilgi Video Piano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

BACH İki Sesli Envansiyon Fa Mınor Piyanıst:Yakartepe Kültür Sanat Işlev Her Dönem ülke Beste Niteli

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Güneş yakartepe BACH “İki sesli envansiyon Fa Mınor” Eserini piyano ile çaldı
BACH ENVANSıYON İKİ SESLİ ENVANSIYON FA MINOR–Piyanist:Yakartepe Üç Ses Ana Yaşam Mesleki Müziksel Güzel kültür ana önem Sanat işlev her dönem ülke beste uluslar arası Nitelik ilim Form şekil Klavsen “klasik Müzik” Batı Piyano eski Dönem Alman Almanya süre mutlaka motif çift Double parmak sinfonia sağ el sol

kısa beste her ne kadar özdeş de babası eserler kullandığı form dan hareketle bach envansiyonu hayata ge parmaklar ısıtm için bestelemişti sonra iki sesten üç sese geçen besteci sinfonia açılacak
- 1.bach bunlardan çok yazmıştır. 2 ya da 3 sesli olabilir. her piyanist eğitim inde bunlardan biraz çalar.
4.tek bir kontrapunktal ve taklide dayalı bir şekilde işlenmesiyle yazılmış parçalardır bach amca 3 sesli olanlarına diye seslenmiştir envansiyonların esas amacı günümüz için piyano (yazıldıkları dönem itibariyle klavsen) tekniğini geliştirmektir dolayısıyla el tom ve jerry gibidirler biri ağır bir laf eder öteki dinler dinler sonra o lafı aynen iade eder arada sarılıp uyumluca dans ederler sonra biri kafa atıp kaçmaya başlar öteki kovalar kaçan bir anda durur kovalayan şaşırır düşer falan komiktirler yani
kısa beste. her ne kadar bach ile özdeşleşse de babası francesco antonio bonporti idi. Bonporti eserlerinde kullandığı form dan hareketle bach envansiyonu hayata geçirmişti. bach bestelediği ilk 15 envansiyonu)oğlu wilhelm friedemann bach'ın parmaklarını ıstması için bestelemişti. sonradan iki sesten üç sese geçen besteci sinfonia açılacak
eski Dönem Alman Almanya
-1.bach bunlardan çok yazmıştır. 2 ya da 3 sesli olabilir. her piyanist eğitim sürecinde mutlaka bunlardan biraz çalar.
4.tek bir motifin kontrapunktal ve taklide dayalı bir şekilde işlenmesiyle yazılmış çift sesli parçalardır bach amca 3 sesli olanlarına sinfonia diye seslenmiştir envansiyonların esas amacı günümüz için piyano (yazıldıkları dönem itibariyle klavsen) tekniğini geliştirmektir dolayısıyla sağ el ile sol el tom ve jerry gibidirler biri ağır bir laf eder öteki dinler dinler sonra o lafı aynen iade eder arada sarılıp uyumluca dans ederler sonra biri kafa atıp kaçmaya başlar öteki kovalar kaçan bir anda durur kovalayan şaşırır düşer falan komiktirler yani
kısa beste. her ne kadar bach ile özdeşleşse de babası francesco antonio bonporti idi. Bonporti eserlerinde kullandığı form dan hareketle bach envansiyonu hayata geçirmişti. bach bestelediği ilk 15 envansiyonu)oğlu wilhelm friedemann bach'ın parmaklarını ıstması için bestelemişti. sonradan iki sesten üç sese geçen besteci sinfonia açılacak
Johann Sebastian BACH
(21 Mart 1685 yılında Eisenach’da doğmuş, 25 temmuz 1750 yılında Leipzig’de ölmüştür).
Nesillerce kesilmeden devam eden Bach’lar gibi çok kollu bir müzisyenler sülalesi dünyada ender görülmüş hayret verici bir fenomendir. Bu ailenin tarihi, Orta Almanya’nın Thüringen eyaletinde bir değirmenci olarak işi başında kitara çalmayı seven Vitus Bach ve ÇALGICI adıyla anılan oğlu Hans Bach’tan (1626 da ölmüştür), Mozart’ın üslubunu hazırlayanlar arasında bulunan Christoph Bach (1782 de Londra’da ölmüştür)’a kadar devam eder. Thüringen halkı, o zaman muhtelif şehir ve kasabalarda belediye hizmetinde çalışarak bir loncada birleşmiş olan müzisyenlerden kısaca BACH’LAR diye bahsederdi. Bu müzisyen ailesinin asıl ceddi kabul edilen Hans Bach, Johann Sebastian Bach’ın büyük dedesidir. J.S. Bach’ta bu ırsi müzisyenlik, hatta bütün müzik tarihinin gidişi en yüksek seviyesine ulaşmıştır. O, geçmiş asırların yarattığı tesirleri kendisinde toplamış ve takriben üç nesil sonra başlayan yeni bir inkişafın da hareket noktası olmuştur. Böylece bu THOMAS KİLİSESİ KONTORU zamanın ve devirlerin üstünde kalan bir varlık olarak karşımızda durmaktadır.

Takriben bundan bir buçuk asır önce müzikolojinin ilk temsilcileri arasında sayılan Forkel ve Goethe’nin dostluğuna mazhar olan Zelter gibi bilgili ve ehliyetli şahıslar Bach’ın eserleriyle uğraşmaya başladılar. Mendelsshon gibi cesur ve coşkun kimseler de onlara katıldı. Daha önce Mozart ve Beethoven de bu eserlerin büyüklüğünü sezmişlerdi. Romantik devrede, yaratıcı müzisyenler ve müzik alanında araştırma yapan kimseler Bach’ın eserlerinin toplanmasını ve canlandırılmasını önemli bir vazife olarak üzerlerine almışlardır. Bu teşebbüslerin zamanımız için önemli tesirleri olmuştur. Bach’ın ilk büyük biyografisini yazan Spitta’nın ulaştırdığı bilgilerden mülhem olarak genç bir nesil, eserleri dirilten yeni bir uygulama safhası açtı.

Büyüklüğü bütün dünyaca anlaşılıncaya kadar Bach’ın uzun zaman unutulmuş olması gariptir. O ölünce, çağdaşları sadece büyük bir org üstadının vefatına üzülmüşlerdi ama, eserlerinden hiç haberleri yoktu. Filhakika hayatı saraylarda kazanılan şöhretin şaşaası içinde geçmemişti minor major gam liste sol fa do anahtar sus siyez diyez diyaz mınor küçük büyük dıckı

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS